עוגות פריפאי וטארט

טארט משמשים ופוסט המלצות לפריז עם המתבגרים

יולי 31, 2019 4 Comments

חזרתי מטיול בר מצווה של הקטן לצרפת,זה מה שהוא ביקש, חילקנו את הזמן בין פריז לכפר, לאחוזה של המשפחה בחבל פיקרדי,שם נופשים חמי וחמותי כל שנה בחדשים יולי אוגוסט, והוא רצה להיות איתם.אז החלטנו לטייל כמה ימים בפריז ואז לעבור לאחוזה, את הטיול בפריז עשיתי לראשונה בחיי (לא פעם ראשונה בפריז)עם שלושת הילדים שלי בחו״ל.

 

והבטחתי לכתוב לכם המלצות שלי לנסיעה לפריז עם מתבגרים, קחו בחשבון שזה לא פוסט המלצות קולינרי בכלל!!, אלא על איך הכי טוב לדעתי להתנהל בעיר הגדולה עם שלושה מתבגרים ואיתי, שונאת ערים גדולות שכמוני, שממש התאמצה להנות, ונהנתה בעיקר מהביחד של הילדים שלה. מי שקצת מכיר אותי יודע שאני בעצם חיית מים ובלי מים לכמה ימים אני פשוט נובלת, זו אחת הבעיות שלי במקומות בהם אין ים או בריכה, זה אמיתי לגמרי, וכל פעם שאני מעמידה את זה למבחן זה קורה:-) ובכל זאת חיכיתי בפריז להגיע כבר לאחוזה בכפר וזה תמיד תמיד שווה.

כבר סיפרתי על האחוזה של המשפחה בפוסט הזה והזה שם תמצאו את הסיפור של האחוזה ושל המשפחה לראות תמונות ותוכלו לקרוא על הביקור הקודם שלי בה. הביקור הנוכחי היה דומה ושונה, הפעם הייתי עם שני המתבגרים (החיילת עזבה אחרי פריז חזרה לארץ) וגל חום קטן שטף אותנו, וכמובן שאין מזגנים, אבל נהננו מכל רגע ובדיוק כמו בפעם הקודמת, הזמנתי את כל האחים של חמי והנשים שלהן (היום אגב הבכור בן 96 והצעיר בן 88, וכולם עדיין נפגשים באחוזה לכל הקיץ, מטיילים ומשחקים קלפים וזה מדהים לראות את זה) לעוגה וקפה באחד מהימים. הלכתי לשוק המקומי שמתקיים בעיירה ליד בכל יום שלישי, כדי להחליט אילו פירות לשלב בעוגה, היו כל כך הרבה פירות יפים, אבל המשמשים הכריעו, אני מטורפת על הטעם שלהם בעוגות, והעונה שלהם ככ קצרה שממש שמחתי שעוד יש אותם. כשהגעתי הביתה התלבטתי אם להכין פאי או עוגה בחושה ולבסוף שילבתי ביניהם,ויצא מושלם.

אם המלצות לפריז הם פחות הקטע שלכם אתם מוזמנים לדלג ישירות למתכון למטה.

  1. לפני הכל, תיאום ציפיות, בכל זאת ארבעה אנשים וכל אחד רוצה דברים שונים, ועדיין מסתובבים כולם יחד. אנחנו הגדרנו מראש עינייני אוכל (ארוחת בוקר בבית, צהריים קליל כמו כריכים בחוץ וערב במסעדה), התייעצנו וסיכמנו אילו מוזיאונים מעניינים את כולם, או תערוכות, אתרים וכו..ורכשנו כרטיסים מראש.הגדרנו יציאה מהבית אחרי ארוחה כל בוקר בין 10:30-11:00 בנחת, הסתובבנו לא מעט וחזרנו סביב 17:30 למנוחה לגוף למקלחת, ולהתארגנות לקראת היציאה הבאה, כי חייבים מנוחה, במיוחד בקיץ כשהשמש שוקעת בצרפת לקראת 22:30 והימים מאוד ארוכים. אתם יכולים להיעזר בהמון איפורמציה ברשת להמלצות ולבנות את הטיול שלכם מראש, זה מתבקש לגמרי כשאתם לא לבד ויש המון איפורמציה! כמו למשל האתר של צבי ,או אחת מקבוצות הפייסבוק של מטיילים לפריז.
  2. למזלי אצלי לא ביקשו דיסני!רק  יום אחד שמוקדש לקניות בגדים וכו…זה חשוב אחרת זה גורם להם להיות מאוד מתוסכלים.
  3. אני נחתתי בשדה התעופה באורלי, משדה התעופה לעיר רק אובר (uber), עלה לנו 24 יורו, לעומת 70 יורו, שזה המחיר שקיבלנו מחברת הסעות ישראלית. זה כמובן מתאים רק למי שמתנהל עם אפליקציות בקלות ומוכן גם קצת להתסובב עם המזוודות כדי למצוא את הנהג שבקושיא מדבר אנגלית בטרמינל הנכון:-) , אנחנו היינו 4 אנשים עם שלוש וחצי מזוודות וזו לא היתה בעיה בכלל, לנהגים שמגיעים לשדה התעופה יש מלא מקום בבגז'.ובכלל, אחד היתרונות של Uber הוא העובדה שהמחיר נקבע מראש, ברגע שתכניסו באפליקציה כתובת יעד, היא תתן לכם זמן ומחיר וזה יהיה המחיר שלכם לנסיעה גם אם תתקעו עם הנהג לא עלינו בפקק של 50 דקות.
  4. לקנות סים בשדה התעופה איך שנוחתים (תקף למי שנוחת בשעות היום), יש דוכן ממש ביציאה מטרמינל 3 – 15 יורו ל-4 גיגה!! עובד פיקס הרבה יותר טוב מחבילות יקרות של חברות הסלולר בארץ.
  5. לקחת דירה דרך AirbNB, כמה שיותר במרכז, נכון שמלון זה נח, אבל אני בעיקר נהנתי מכך שהיתה לנו דירה שיכולנו גם לאכול בה ארוחות בוקר, שווה לקנות בסופר ביום הראשון מצרכים ולהכין כולם יחד, זו היתה חוויה בפני עצמה לרדת כל יום לבולנז'רי השכונתי, ויש כאלו בכל מקום, לקנות קרואסונים טריים ובגט וזה גם חסך לנו המון כסף.
  6. לקנות קארנה למטרו, זו כרטיסיה של 10 או 20 נסיעות וזה מוזיל מאוד. תקף גם לאוטובוס .זה חוסך לא מעט אם אתם מתנהלים הרבה עם תחבורה ציבורית . כדאי לעשות השוואה במחירים לפעמים בשעות מסויימות אובר יוצא זול יותר או שווה ערך לנסיעה משפחתית במטרו.
  7. google maps היה כמו האלוהים שלנו. האפליקציה היתה פתוחה כל הזמן, רק צריך להכניס כתובת יעד והאפליקציה תגיד לכם בדיוק איזה מטרו לקחת, וכמה זה יעלה לכם, ותיתן את אותם נתונים גם לאוטובוס ואובר (uber), ניווטנו איתה גם ברגל לכל מקום.
  8. אוכל, הילדים שלי אוהבים פיצה, פסטה והמבורגר, לא מעניין אותם מעבר לזה כלום, ויתרתי על הרצונות הקולינרים שלי לחלוטין ופשוט לקחתי אותם לאכול במקומות שהם אוהבים, ככה למשל הם עפו על ארוחת המבורגרים בהיפופוטם, רצו לשתות קפה ושוקו בסטארבקס, ולאכול פיצה ב wawa
  9. The fork אפליקציה מעולה לאוכל עם המלצות ודירוג, אם מזמינים מקום דרך האפליקציה מקבלים הנחה בין 20-50% תלוי בשעה ובמספר האנשים אבל שימו לב שחייבים ברוב המקומות להזמין מקום מראש אל תסמכו על הגעה ללא הזמנת מקום זה לא תמיד עובד, פריז גדולה ומעייפת והמתבגרים רעבים!
  10. נכון שיש מלא המלצות על הקרואסון הכי טוב, הבגט הכי טוב, פאי התפוחים הכי טוב וכואבל להתחיל להיסחב למקומות מסוימים במטרו וברגל רק בשביל קרואסון זה יכול להיות מעייף, ואת המתבגרים זה בכלל לא מעניין כי בשבילם הקרואסון שהבאתי מהבולנזרי שמתחת לבית היה טעים אש והם לא צריכים יותר מזה.אני בעד להסתובב ולהיכנס למקומות באופן ספונטני, נכון שלפעמים זו יכולה להיות אכזבה אבל אנחנו בצרפת, וכמעט הכל טעים פה 😄, כך למשל אחרי חיפוש לפטיסרי קטן שנוכל לשבת בו(לא מצאנו) נכנסנו למקום שאין בו אפילו שולחן אחד, רק דלפק עם קינוחים ולקחנו לנו לדרך פאי ברולה אחד הטעימים שאכלתי ב 2.5 יורו סהכ.
  11. שניה לפני שאתם מתיישבים בבית קפה אחד מהאלפים שפזורים בעיר, תסתכלו בתפריט, תבדקו מחירים גם של שתיה קלה וחמה, הרבה מהם יקרים ונחשבים ל ״מלכודות תיירים״ ולמרות שאתם נורא צמאים ועייפים, אתם ממש תתבאסו לשלם 100 שח כמוני על קפה ושלוש שתיה קלה .
  12. רחוב הקניות Rene, לא אהבנו, מכוער ארוך ומייגע, ממליצה על קניות של כל הרשתות המוכרות בריבולי(rue de rivoli), הרבה יותר שווה, מאוחרי רחוב ריבולי תמצאו איזור שלם של מסעדות ובתי קפה נהדרים וגם אזור כיכר הבסטיל מלא חנויות ומסעדות, נמנעתי מקניונים כי יש בארץ ואני ממילא שונאת אותם:-)
  13. אז מה המתבגרים אהבו ? Flyview360, חווית מציאות מדומה שתיקח אתכם לסיבוב באתרים הגדולים של פריז מדהימה! מוזיאון האורות (Atelier des Lumières), תערוכות וידאו ארט מדהימות של ואן גוך ועוד אמנים מתחלפים, בתוך חלל מדהים, לשבת על הרצפה (זו אחלה שעת מנוחה) או להסתובב כייף גדול, שיט על הסיין, אנחנו לקחנו את השיט של 21:45 ואז מגיעים עם הסירה ליד האייפל בדיוק שהוא מנצנץ וזו חוויה מדהימה, לא עלינו על האייפל אבל הלכנו לראות מקרוב, הצטלמנו, ישבנו קצת על הדשא בגנים שמקיפים אותו וזה הספיק לנו.
  14. בגלל המתבגרים ויתרתי לגמרי על מה שאני הייתי רוצה לעשות בפריז, שזה להסתובב בשווקים לקנות מפות וצלחות יפות, לאכול במקומות ספיצפיים, ולבקר בתערוכה או שתיים או סתם לשבת עם ספר בגט וגבינה באחד מהפארקים המדהימים שפזורים בכל העיר .המקום היחיד שלקחתי אותם איתי כי אני רציתי לבקר בו היה קפה פושקין המפורסם בכיכר מדלן (שאגב באותה כיכר יש חנות של מותג החרדל מאיי – MAILLE שבו מליון סוגים של חרדלים בטעמים, חנות יפה כמו שרק הצרפתים יכולים להחזיק ואפילו יש טעימות! חיסלתי להם את כל הקערה עם הלחם והחרדל, ובאותה כיכר יש חנות של המותג  דקטלון – DECATHLON.) החלטתי לפנק אותם בארוחת בוקר,היה כתוב שהמקום נפתח ב 10:00,הגענו ב 11:15 ואמרו לנו שארוחת הבוקר היתה עד 11:00!,הזמנו 2 עוגות מהתפריט שאחת מהן עוגת גבינה, היא היתה נראית מדהים אבל בפנים היה מוס מנגו והם לא נגעו, הזמינו שוקו שהגיע בקנקן מהמם ונמזג במקום, התגלה כשוקולטה וזה היה מר מדי בשביל ילדי השוקולית,שילמתי על התענוג 200 שח והבנתי שזו פעם אחרונה שאני מתאמצת בעניין הזה.
  15. אם אתם בעניין המלצות קולינריות בכל זאת, אתם יכולים להיעזר בפוסט המהמם של רות אופק מהבלוג שמח במטבח.

טארט משמשים צרפתי /תבנית עגולה קוטר 24 ס״מ

מצרכים למתכון:

לבצק הפריך:

כוס וחצי ( 210 גר') קמח לבן רגיל

3 כפות אבקת סוכר

150 גר' חמאה קרה חתוכה לקוביות

1/4 כוס מים קרים פחות כף

למלית:

6-8 משמשים בשלים מגולענים וחצויים לשניים

כוס ( 200 גר')  סוכר חום בהיר

120 גרם חמאה רכה

2 ביצים גודל  L

1/2 כוס ( 70 גר') קמח לבן רגיל

1/2 כוס ( 50 גר') שקדים טחונים לאבקה

1 כפית א. אפיה

מעט מלח

לזרייה:

שקית סוכר וניל, אבת סוכר

אופן ההכנה:

מכינים בצק פריך: בקערת מעבד המזון עם להב פלדה או בקערה בינונית בעזרת הידיים

במהירות בינונית מערבבים קמח ואבקת סוכר

מגבירים מהירות ומוסיפים את קוביות החמאה, עד שמתקבלת תערובת פירורית ,

תוך כדי פעולת המעבד בפולסים קצרים מוסיפים את המים הקרים,

ומערבבים מעט עד שנוצר כדור בצק רך ונעים למגע.

מוציאים את הבצק ממעבד המזון, מכניסים לשקית ניילון קטנה ומניחים במקרר.

בינתיים מכינים את מלית העוגה:

בקערת המערבל, בעזרת וו גיטרה מערבלים היטב חמאה וסוכר לקבלת תערובת חלקה וקרמית

מוסיפים ביצים, קמח, שקדים טחונים, א. אפיה, ומלח ומערבלים ממש מעט עד לקבלת תערובת אחידה

מחממים תנור ל 180 מעלות ומשמנים היטב תבנית אפייה.

מוציאים את הבצק הפריך ממקרר ועל גבי נייר אפייה מקומח מרדדים אותו לעיגול יותר גדול מקוטר התבנית.

(איך מודדים? פשוט מאוד, מניחים את התבנית על הבצק כשהיא הפוכה ומוודאים שיש שוליים רחבים של בצק)

הופכים את נייר האפייה עם הבצק על גבי התבנית ומשחררים אותו בעדינות.

מהדקים את הבצק לדפנות התבנית, מעבירים פנימה את בלילת העוגה

מסדרים מעל את חצאי המשמשים, כאשר החלק עם הקליפה פונה כלפי מעלה.

מפזרים סוכר וניל, מכניסים לתנור ואופים 40-45 דקות או עד שהעוגה שחומה וקיסם הננעץ במרכזה יוצא עם פירורים עליו.

מוציאים מהתנור, מצננים, ומקשטים באבקת סוכר.

אוכלים חמים, או בטמפרטורת החדר, או ישירות מהמקרר, הטארט טעים בכל מצב.

***את הפאי שומרים במקרר עטוף היטב למשך שלושה ימים

אין צורך לחמם לפני הגשה שנית.

***את המשמשים אפשר להחליף בכל פרי אחר שאתם אוהבים

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email

4 Comments

שרון ענבר מאי 31, 2021 at 10:10 am

היי קרן, אם אני משתמשת בביצי xl אני צריכה להוריד ביצה?

Reply
קרן אגם מאי 31, 2021 at 11:21 am

כן

Reply
דניאל יוני 11, 2021 at 4:25 pm

היי קרן! (:
האם אפשרי לאפות קודם קצת באפייה עיוורת את הבצק אני חוששת שלא יאפה ויצא בצקי וחי עם המילוי ?

Reply
קרן אגם יוני 11, 2021 at 4:36 pm

בטח שאפשר

Reply

Leave a Comment