המזווה שלי

הרבה מאוד אנשים שואלים אותי ומבקשים ממני לכתוב את כל מה שצריך בבית כדי להפוך

אפייה לקלה ונגישה, ואני מתחילה כל סדנה ברשימה של מה כל אחד צריך שיהיה לו בבית.

אז מה צריך שיהיה בבית כדי שלא תתחילו לחפש פתרונות יצירתיים שיכולים ממש להרוס לכם מתכון או להניב תוצאה לא מספיק טובה.

המזווה כלים:  אילו כלים חשוב שיהיו לכם בבית כדי להקל על כל פעולות המטבח באפייה

*מיקסר- מבחינתי המיקסר הוא חלק בלתי נפרד מהמטבח. שלכם אם אתם רוצים לאפות, מיקסר הופך את כל החוויה לקלה לאללה, אפשר ללוש בצק במיקסר וללכת בינתיים לתלות כביסה, ולא צריך לעייף את הידיים, הוא מדוייק והכי נח לשימוש. אני משתמשת בשל דאבו. בכל סדנה אני מדגימה באיזה דגמים אני משתמשת, ואני תמיד שמחה לדעת שכולם נהנים מההמלצות שלי. כותבת לכם במרוכז דגמים מדהימים של דאבו עם הנחות,מבצעים וקודי קופון שלי במיוחד בשבילכם!-

מיקסר מקצועי DAVO PRO 5740 – לחצו כאן קוד הנחה: AGAMPRO

מיקסר מקצועי DAVO PRO 5750 – לחצו כאן קוד הנחה: AGAMPRO

מיקסר מלוש מקצועי Ankarsrum AKM6230 אנקרסרום- לחצו כאן

מיקסר יד DHM 800- לחצו כאן קוד הנחה: kerenagam10

מעבד מזון NOVO NOV410 נובו לחצו כאן קוד הנחה keren10

*משקל מטבח, האח הקטן של המשקל באמבטיה של כולנו, שאי אפשר בלעדיו. הוא מדוייק וחוסך לעיתים המון כלים. אפשר להעמיד עליו קערה ולבצע שקילות, אחרי כל שקילה (קמח למשל) מאפסים וממשיכים לשקול חומרים אחרים.

שמה לכם כאן הנחה שלי למשקל מטבח של דאבו-

המשקל שאני עובדת איתו גם בסדנאות, גם במתכונים שלי, ובכל דבר שאני אופה בבית- משקל מטבח דיגיטלי MY WEIGH KD8000AM. לחצו כאן קוד הנחה של 79 ש״ח- keren380

כלי מטבח ואפייה: 

*מערוך-יש המון סוגים, ההגיון אומר שככל שהמערוך כבד יותר הוא מפעיל לחץ על הבצק וקל יותר לרדד איתו ובכל זאת, אני אוהבת לעבוד עם מערוך קליל מעץ שמסתובב על ציר, יש מערוכים מסיליקון, ומתכת לא פחות טובים, כל אחד והעדפה שלו.

*פלטה או ספטולה מדורגת, מיישרת עוגות בחושות ובעזרתה ממלאים מלית לעוגות שמרים.

*מברשות– להבריש מאפים בביצה או במים, להברשה של סירופ, אני אישית לא אוהבת סיליקון אז אני קונה מברשות בכמה גדלים בחנויות כמו טמבור, וכשהמברשת מתחילה להוציא שערות אני זורקת וקונה חדשה, מברשת סטנדרטית תעלה לא יותר מ 15 שח.

*גלגלת פיצה– היא לא רק לפיצה, היא בקלות חותכת בצק שמרים ובצק פריך.

*סט כוסות מידה– יש סטנדרט אוניברסלי, והוא חשוב ביותר להצלחה של מתכון. הסט מגיע בארבעה חלקים של כוס, 1/2 כוס,1/3 כוס ו 1/4 כוס. יש גם כוס מידה גדולה שנראית כמו קנקן קטן, והיא מעולה כי יש לה בצד אחד מיליליטרים ובצד השני כוסות כך שהיא מאוד נוחה לשימוש גם של נוזלים. אל תוותרו על סט, הם זולים לאללה והם יהפכו הכל קל יותר, כוס מידה חד פעמי לשתיה קרה חמה או כוס נס קפה עם או בלי ידית אלו לא כוסות מידה.

*קלף– יש קלף מתכת שאפשר בעזרתו לחלק בצק שמרים, וקלף פלסטיק שתכלס השימוש שלו במטבח אצלי הוא לנקות את משטח העבודה משאריות קמח ולכלוך של אפייה, במקום להרוס סמרטוט:-)

*נפה -או מסננת-הקמח שלכם יאהב ממש אם תנפו אותו לפני שימוש, הוא עומד הרבה זמן סגור באריזת נייר וזה עושה לו ממש טוב פעולת האיוורור, לא חייבים להשקיע בנפה מסובכת או חשמלית, כל מסננת פשוטה תעשה את העבודה. כמובן שאין לנפות קמח שמרים.

*מרית– כי אי אפשר בלעדיה במטבח, כדי להעביר מלית של עוגה מהקערה לתבנית

*תבניות אפייה – לא חייבים מגוון מטורף אבל חשוב שיהיו בבית: תבנית אינגליש קייק סטנדרטית לא חד פעמית במידות 10*31, תבניות עגולות מתפרקות בקוטר 26, 24, 22 ס״מ, תבנית קוגלהוף או תבנית עם חור בקוטר 24 ס״מ, תבנית בראוניז מרובעת רצוי מתפרקת וגם תבנית פאי עגולה בקוטר 24 או 26 ס״מ.אני מחזיקה בבית תבניות קטנות ממש חד פעמיות מקרטון (להשיג למשל ברשת פעמית סטור) לשאריות של מלית לעוגה או לפאי כשהמלית שלי לפעמים מגיעה ליותר מ 3/4 גובה תבנית, ככה אני לא מתבאסת לזרוק.

*שק זילוף וצנתר– שקי זילוף אפשר לקנות חד פעמיים, צנתר כוכב וצנתר אחד חלק מספיקים


המזווה יבשים
-מה כדאי שיהיה תמיד בבית כדי שתוכלו בכל רגע נתון להכין עוגה או מאפה ולא לרוץ למכולת לחפש.

*יבשים -אבקת אפייה, סוכר וניל, אבקת סודה לשתייה, קינמון, קקאו, שוקולד מריר, אבקת סוכר, אגוזים או שקדים, קמח לבן, קמח מלא (כל סוג), סולת, קוקוס, שומשום, פרג, שמרים יבשים, סוכר לבן וסוכר חום, דבש, סילאן, שמן קנולה, שמן זית ,שמן קוקוס אבקת פודינג וניל,תמצית או מחית וניל,ברנדי, חומץ רגיל.

*במקרר-יוגורט, שמנת חמוצה, שמנת מתוקה להקצפה, ריקוטה, חלב וחמאה.

*במקפיא– חבילה של עלי פילו, בצק עלים או פילאס ושקית אחת של פירות יער קפואים.

קמחים קמחים קמחים!

כשהתחלתי לאפות לפני הרבה זמן, אפיתי רק עם קמח לבן. בתחילת דרכי בתקופה ההיא היה נדמה לי אולי כמו לרבים מכם כי כל סוגי הקמחים שיושבים בסופר הם למטרות שיווק בלבד, ונועדו להוציא כסף מכיסי.
עם השנים, התחלתי להתנסות בקמחים שונים (למשל כמו קמח פיצה,מניטובה ועוד מלא מדהימים) ונוכחתי לגלות שהקמחים הייעודיים נותנים ומפיקים תוצאות פי אלף יותר טובות.
נסו להכין פיצה מקמח לבן ואת אותו בצק מקמח פיצה ודברו איתי אח״כ. 
השאלות שנשאלות הכי הרבה:
עם אילו קמחים אני בדרך כלל אופה, הבדלים ומה משמש למה?
השוק היום מלא בסוגים שונים של קמחים שונים, ואנחנו לא באמת יודעים במה להשתמש.

בעקבות פניות שלכם ומתוך הניסיון שלי החלטתי ביחד עם הטחנות הגדולות של א"י לעשות לכם סדר ולשתף אתכם באילו קמחים אני משתמשת, למה ומה היתרונות שלהם.

משהו שחשוב לי להסביר לפני הכל:
קמחים שונים הם בעלי טעם מרקם וצבע שונה, לכן לא כל מה שאתם אוהבים כולם יאהבו, אצלנו בבית למשל חלות מקמח מלא לא יעברו על סדר היום, אבל עוגות עם חצי מהכמות קמח מלא או עוגיות מבצק פריך משולב קמחים מלאים כן יעברו…אתם צריכים להתנסות בקמחים ולתת קצת צ׳אנסים ולהחליט מה אתם אוהבים יותר. ועוד המלצה, לשלב מספר קמחים במאפים שלכם, בלחמים אפשר לשלב יותר משני סוגי קמח, בחלות אפשר להכין חצי חצי וכנ״ל בעוגות ועוגיות.
הכי חשוב זה להתנסות ולהבין מה אתם יותר אוהבים ולאילו קמחים אתם יותר מתחברים.
קמח חיטה לבן-
משמש אותי להכל, עוגות בחושות, עוגיות, מאפי שמרים, בצק רבוך פריך וכו׳
קמח לחם/חלה-
לא מדובר על קמח עם תוספות של אבקת אפייה או שמרים (הרבה מתבלבלים), זהו קמח חיטה לבן, מועשר בלתת וגלוטן, מה שמעניק לבצק מרקם אלסטי וגמיש. אני משתמשת בו לחלות, לחמניות, בייגלה, לחמים ועוגות שמרים והוא מייצר מאפים בעלי נפח גבוה.
קמח פיצה-
אולי הקמח האהוב עליי בהכנת מאפי שמרים, אני משתמשת בו לא רק להכנת פיצות. אני נוהגת להכין איתו חלות, לחמניות, סוגים שונים של בייגלה, פוקאצ׳ות וכמובן פיצות.
הקמח עצמו נטול סיבים ומינרלים ועשיר בחלבון מה שתורם ליצירת רשת גלוטן חזקה ולתפיחה טובה וגבוהה של הבצק, הוא מאפשר גם התפחה קצרה וגם למי שרוצה התפחה מעל 72 שעות (מבלי שהבצק יקרוס). הוא קל לרידוד ולמתיחה גם כאשר הבצק דק מאוד מה שמקל ממש בהכנה של פיצה!!
כוסמין לבן-
את הרומן עם כוסמין לבן התחלתי עם כוסמין לבן באיכות נמוכה שקניתי בסופר ועד שלא התחלתי להשתמש בכוסמין לבן איכותי לא חשבתי שהקמח הזה יכול להיות כזה מדהים. אם משתמשים בכוסמין לבן איכותי (כמו של הטחנות הגדולות) תקבלו בצק מושלם, קצת ג׳ינג׳י בצבע, מה שהופך אותו לעוד יותר יפה, ומדגן שנחשב לדגן יותר בריא מהקמח הלבן. עוד יתרון נהדררר, זה שניתן להמיר לשימוש במקום קמח לבן בכל מתכון, ביחס המרה 1:1, ללא שינוי במתכון. אני מכינה איתו עוגות בחושות, עוגיות, בצקים פריכים, מאפי שמרים (נוהגת לשלב אותו חצי חצי עם קמחים שמיועדים למאפי שמרים כמו קמח פיצה וקמח לחם).
קמח דורום בטחינה דקה-
נקרא גם בשמו השני רמצ׳ינטה. קמח איטלקי מדהים, כמובן להכנת פסטה אבל… מעולם לא הכנתי איתו פסטה. רומן שנולד איך לא, בטעות! אני משלבת אותו 50-50 בעוגות בחושות, בעוגיות מבצק פריך (מקנה להן רכות מטורפת), ובמאפי שמרים, ואני יכולה להגיד לכם שהתוצאות פשוט מטורפות! בנוסף אני נוהגת לרדד בצק פיצה ופיתות על קמח דורום.
מניטובה לבן-
הקמח עשיר מאוד בחלבונים איכותיים שכאשר הם באים במגע עם מים, מפתחים רשת גלוטן גמישה מאוד והוא יכול לספוח המון שומן כמו בבריושים לדוגמא.
אני משתמשת במניטובה הלבן בעיקר להכנת מאפי שמרים כגון חלות ובעיקר בעיקר לעוגות שמרים בהתפחה ארוכה (רוגעלך, גביניות וכו׳) מדובר בקמח שמייצר מאפים כל כך תפוחים ורכים שלא תאמינו.
קמחים מלאים-
כמובן נחשבים לבריאים ובעלי ערך תזונתי גבוהה יותר מקמחים לבנים, אבל קחו בחשבון שלכל דגן וחיטה צבע, טעם ומרקם שונה, ולכן יש לעבוד איתם תחילה בזהירות ועדינות ולא להמיר מאפים ב 100% קמח מלא.
אלה קמחים בעלי יכולת ספיחת מים גבוה לכן בשימוש בקמחים מלאים נדרש להוסיף יותר מים מבמאפה מקמח לבן.
במאפי שמרים עם קמחים מלאים אני ממליצה על ריבוי התפחות, כלומר אם במאפי שמרים סטנדרטיים יש לנו שתי התפחות, לכו על שלוש וארבע התפחות, ותגיעו לתוצאות מדהימות עם הבצק, אני מאוד אוהבת להשתמש בקמחים המלאים לבצקים פריכים ולשלב אותם 50-50 עם קמחים לבנים (כוסמין/חיטה לבן) גם בעוגות בחושות ובמאפי שמרים מלוחים (לא אוהבת להשתמש בקמחים מלאים לעוגות שמרים). עובדת הרבה עם כוסמין מלא, קמח חיטה מלאה, מניטובה מלא, קמח לחם מלא, קמוט, ולעיתים משלבת בכמות מאוד מאוד קטנה בלחמים קמח שיפון.
כוסמין 70%/חיטה 70%-
הקמחים האלה אוורירים יותר מאחיהם המלאים 100%, המאפים שנאפים מהם קלילים ולא דחוסים. אני מאוד אוהבת להכין מהקמח הזה בצקים פריכים (פאי, עוגיות וכו), ולשלב אותם בעוגות בחושות עסיסיות על בסיס שמן כגון עוגות גזר.

יש לכם הנחה ממני באתר של הטחנות הגדולות לרכישה של קמחים מעולים, ומי שאופה הרבה וכל סופש אני לגמרי ממליצה לנסות מגוון של קמחים ולראות את ההבדלים בעצמכם. קוד הנחה – maafia5 (למינימום רכישה של 10 קילו, אפשר לערבב בין כמה סוגים. תאמינו לי זה נגמר מהר, או אם אתם ממש חוששים ״להיתקע״ עם כמות קמח גדולה, תמיד אפשר להזמין עם אחד החברים/משפחה/שכנים ולחלוק) לחצו כאן

לחצו כאן למדור שלי במאקו שמוקדש כולו לטיפים לעבודה עם שמרים